Alle berichten van Harold Kock

Sponsoren Proost!

RTK speciaalbier gebrouwen door IV uur Bierbrouwerij.

Een speciaal Triple biertje met eigen etiket is gemaakt voor de 3 broers van Racing team Kock. Hiermee zijn alle sponsoren bedankt voor hun support in het afgelopen seizoen.

We zijn al onze sponsoren dankbaar dat ze ons blijvend ondersteunen, waardoor ook door het verlies van de oplegger door brand en de diefstal van de bakwagen, we toch onze race hobby kunnen doorzetten.

Proost!

6 uur endurance Nürburgring 1 mei 2019

Openingswedstrijd zonder finish.

Deutsche Tag der Arbeit, woensdag 1 mei, voor Racing Team Kock de start van het nieuwe seizoen met de eerste 6 uurs endurance wedstrijd op de Nürburgring.

Vorig jaar melden we dat we de oplegger door brand waren verloren. Dit jaar melden we dat de kleine vrachtwagen/bakwagen in december is gestolen en we op zoek moesten naar een nieuw vervoermiddel. We hebben een verlengde en verhoogde Mercedes Sprinter terug gekocht, zonder steun van de verzekering (net als van de politie overigens).

Dinsdagavond moesten we nog e.e.a. op maat maken om de motor in de bus te kunnen plaatsen, omdat natuurlijk een hoop dingen nieuw aangeschaft moesten worden. Om 18.00 uur vertrekken zou betekenen dat we om 20.30 uur op de Nürburgring moesten kunnen zijn. We waren net een half uur aan het rijden of de bus ging al in de noodloop, wat nu weer. We hadden geen tijd te verliezen, want om 21.00 uur sluit de inschrijving. Toch maar een snelle stop en besloten met gematigde snelheid door te rijden. Eenmaal op de paddock was het snel de spullen in de pitbox, inschrijven en motor keuren. Zo snel hebben we dat nog nooit gedaan, maar we hadden honger en de keuken in het hotel restaurant zou om 21.30 uur sluiten. Gelukkig ook dat gered en heerlijk gegeten, voetbal gekeken en een biertje aan de bar gedronken. Om 6.00 uur op, ontbijt en een mooie wedstrijddag begint.

Heerlijk weer, volop zon maar we zitten in de Duitse Eifel en de temperatuur loopt nog niet zo snel op. Na de briefing wordt de training sessie wat uitgesteld, maar dan kan Marcel beginnen aan de eerste ronden op het circuit in het jaar 2019. Hij kom binnen en het voelt goed, beetje kramp en spierpijntjes want alles moet zich nog ‘zetten’.

Dan begint Harold aan de kwalificatie en vind al snel zijn weg, Johnny zet de rondetijd op 2.10 en daarmee hebben we de 17e startpositie te  pakken. Niet verkeerd, want ditmaal zijn er 54 deelnemende teams waaronder ook meerdere teams uit Frankrijk, Luxemburg en België die deze wedstrijd als onderdeel van hun nieuwe competitie gemaakt hebben.

Marcel mocht de Le Man start verrichten, wat altijd spannend is. De vlag wordt gezwaaid en 54 rijders sprinten naar hun motoren aan de overkant van de weg, alwaar de motor wordt vast gehouden door een teamlid. Dan starten en weg. Bij de eerste doorkomst reed Marcel op de 19e positie maar wist het Racing Team Kock ronde na ronde naar voren te brengen. De rode vlag situatie legde de race stil, omdat er veel olie op de baan was terecht gekomen door een crash. Hoe nu verder, omdat de posities zijn bepaald?

Een korte briefing volgt en wordt besloten de hele start procedure opnieuw te doen en de race over 5 uren te laten doen gelden. De prestaties in het voorgaande half uur tellen niet meer mee. Besloten wordt dat nu Harold gaat starten en die haalt het voordeel door sneller te starten en de 10e plaats algemeen te bemachtigen. Dat belooft wat, juist omdat er 8 teams met één motor deelnemen net als wij en dat is een aparte klasse (4) in het totaal. In onze klasse rijden we als 4e in de baan en daar komt verandering in nu Harold steeds snellere ronden zet. Al snel zit hij onder de 2.10 en gaat zelfs naar 2.07.

Vele crashes zijn onderwijl te zien en de organisatie gaat hier heel goed mee om. Er komen safety cars in de baan maar de mogen worden ingehaald. Zij ‘blokkeren’ slechts de onheilsplek maar dan komt ook de Rettungswagen en een doctor. Een rare situatie waar met 2 gele vlaggen tegelijk wordt gezwaaid en als het groen is weer vol gas om de volgende ronde weer hetzelfde mee te maken. Dat duurt even en dan is alles weer veilig.

Afgesproken was om 24 ronden te rijden met de vergrote tank, maar na 22 ronden kwam Harold binnen omdat de motor begon te haperen bij een hoog toerental en we natuurlijk niet het risico moeten lopen om ergens zonder benzine te komen staan.

Nu was de beurt aan Johnny, die na een snelle tankbeurt de endurance vervolgde. Na een wissel zak je automatisch maar Johnny wist veel goed te maken om als 13e de motor na 45 minuten weer binnen te brengen. Ondertussen waren we gestegen naar de 3e plek in onze klasse en nu de tankbeurt snel was en tegelijk het achterwiel met een nieuwe band werd gewisseld, kon Marcel rijden voor wat hij waard was. Hij zorgde ervoor dat we door stegen naar een 2e plaats en de anderen vielen hard terug. De voorsprong groeide en op deze manier zouden we voor het eerst een podium plaats bemachtigen.

Te enthousiast, omdat Marcel binnen kwam en vermogen verlies melde. Hetzelfde euvel als vorig jaar wellicht. Snel getankt en het overloop tankje geleegd. Harold nam het stuur over en even leek het probleem zich niet door te zetten. Maar na een ronde of 5 werd de motor steeds trager, waardoor de concentratie werd beïnvloed. In de Bilstein Kurve ging het mis, het voorwiel gleed weg en de motor schoof onder Harold vandaan de grintbak in. Harold eerst over rechts en toen met een harde klap op links erachter aan. Even om zich heen kijkend waar de motor was gebleven, zag hij de baan commissarissen aanrennen om samen de motor rechtop te zetten en gelukkig waren Harold en de motor in staat om langzaam de pits in te rijden.

Natuurlijk is dat balen voor het team, maar even hard gewerkt om de boel op te knappen in de hoop nog wat goed te maken. Johnny merkte al wel dat er wat aan de hand was met de koppeling en heeft toch nog een ronde geprobeerd. Jammer, we moesten opgeven omdat de binnenkabel van de koppeling bekneld is komen te zitten. Deze kabel kon niet worden vervangen. Einde race, weg podium.

Op de terugweg, alles overdenkend, komt de bus weer in de noodloop. Het was onze dag niet en moeten allereerst het euvel van de haperende motor achterhalen. De boel opknappen, de bus herstellen en op naar de volgende uitdaging. Dat is de Ducati Clubraces waar we alle drie weer op onze Ducati’s stappen. Geen endurance maar de ‘ouderwetse’ sprintraces op

zaterdag 25 en zondag 26 mei a.s. Zijn jullie er ook bij?

Groeten,

Johnny, Marcel, Harold

Racing Team Kock

www.racingteamkock.nl


Raceverslag 6 uur Endurance Francorchamps 2018

Racing Team Kock rijdt endurance over 6 uren  Francorchamps in slechts 5 uren…

 

#7 Racing Team Kock eindigt op het fantastische circuit Spa-Francorchamps in de Trophy klasse op de 5e plaats en 42e overall. Op het eerste zicht geen goede prestatie maar na de Le Man start vanaf de 36e positie, volgde een lange tijd de safety car, waarna Johnny binnen kwam met een technisch mankement. Het duurde meer dan een uur voordat we weer de baan op konden en hebben ons moe gestreden om er alles uit te halen. We hebben de wedstrijd uitgereden en zijn nog enkele plaatsen geklommen. Maar met meer dan 1 uur tijdverschil is er weinig succes te behalen. Rest ons het plezier en genoegdoening dat we ditmaal de race op Francorchamps wel hebben uitgereden.

Lees verder Raceverslag 6 uur Endurance Francorchamps 2018

Raceverslag 6 uur endurance Nürburgring juni 2018

Endurance Team Kock  9e op Nürburgring.

 

De eerste endurance wedstrijd ging van start gisteren op de Nürburgring in Duitsland. Maar liefst 160 ronden werden afgelegd over 5137 meter lengte circuit, meer dan 820 km. Van de 54 deelnemende teams wisten de broers Kock met 1 motor als 9e over de finish te komen, mede dankzij de teamleden die zorgdroegen voor snelle pitstops/wissels. Daarnaast door de gok om de laatste wissel helemaal over te slaan.

Lees verder Raceverslag 6 uur endurance Nürburgring juni 2018

Raceverslag Ducati Club Races 2018

 

Broederstrijd Kock tijdens Ducati Clubraces Assen.

 

Afgelopen weekend vond de 39e editie van de Ducati Clubraces plaats op Assen tijdens het 40 jarig bestaan van Ducati Club Nederland. De broers van Racing Team Kock waren er opnieuw bij en zorgden voor een mooie bijdrage door de gehele wedstrijd onderlinge strijd te voeren en als nummer 4, 5 en 6 over de finish te komen.

Lees verder Raceverslag Ducati Club Races 2018

Brand verwoest oplegger.

 

RTK oplegger door brand verwoest.

Woensdagavond 7 februari stond de hal van WIHA Duitsland in Isselburg in brand. Man en macht hebben geblust maar het water had geen invloed op de vuurzee. Alles is verwoest en juist daar stond de oplegger van Racing Team Kock altijd veilig onder dak. Tot nu, er is niets meer van over.

De oranje-rode oplegger was het toonbeeld van de 3 broers Kock die hiermee al meer dan 10 jaar rondtrekken langs de Moto-GP circuits in Europa. Menig feestje is hier gevierd en de ‘tent’ was altijd vol. Toegankelijkheid was het motto en om die reden stond de oplegger veelal op de paddock met de grote aangebouwde tent. De oplegger was geheel ingericht als camper met een luxe eethoek, keuken, badkamer en vele slaapplaatsen.

Een jongensboek met historie is hiermee vergaan en menig 3-D rijder(ster) maakt hier deel van uit. De oranje-rode oplegger is uit beeld en daarmee alle motor- en teamkleding. De motoren bleven gelukkig buiten schot, deze stonden veilig in de werkplaats.

De emotionele waarde wordt nimmer vergoedt en de verzekering zal wellicht ook de gehele professionele inrichting als camper met alles erop en eraan, niet op waarde schatten.

Een heel vervelend begin van het nieuwe race seizoen, verkoop of inruilen voelt toch wel even anders.

Groeten,

Johnny, Marcel, Harold

Racing Team Kock

www.racingteamkock.nl

Johnny kampioen 2017

De Dutch Ducati Challenge 2017 is ten einde gekomen en kent een winnaar; Johnny Kock is prolongeert zijn 2016 titel.

Bij het voorlaatste wedstrijd evenement op Schleiz was het al duidelijk, maar officieel ben je pas kampioen na de laatste wedstrijd.  Harold had op Schleiz nog de 2e plaats in handen, maar kon deze niet meer verdedigen door op Schleiz en ook Most niet meer in actie te kunnen komen. Alain Östli was sowieso de man geweest waar hij mee had moeten afrekenen, terwijl zich maar liefst 3 gegadigden voor de 3e plaats meldden. Alain is tweede geworden en de runner-up  Ruud van den Berg heeft de top 3 gecompleteerd.

Geert Schepens viel net buiten de top 3 en Harold volgt op de 5e plek, doordat hij op 1 na alle gereden wedstrijden op de 3e plek is geëindigd. Marcel heeft in het begin punten gemist plus twee wedstrijden en heeft dat niet meer in kunnen halen. Hij eindigde op een verdiende 6e plaats.

Onder standen en uitslagen zijn alle posities terug te vinden.

Op 4 november vind er een seizoenafsluiting door de rijders met bestuur plaats en zal de kampioen ook officieel worden gehuldigd.

 

Raceverslag Schleiz en Most 2017

Johnny opnieuw kampioen!

Een aantal weken geleden werd Schleiz aangedaan, een semipermanent circuit nabij Gera in voormalig Oost-Duitsland. Een uitdaging is het geweest voor Racing Team Kock waar Marcel een 6e plek behaalde, Johnny zijn kampioenschap veilig stelde en Harold zijn 2e plek in de competitie vrij moest geven vanwege een crash en in het ziekenhuis belandde. Vorig weekend werd de Dutch Ducati Challenge afgesloten op het Tsjechische circuit Most. Johnny is kampioen! Lees verder Raceverslag Schleiz en Most 2017